Swedencars geniet landelijke bekendheid als het gaat om reparatie, onderhoud en restauratie van het automerk Saab.
Zoals bij meer van mijn klanten was het ook mijn vader die Saab reed. Toen der tijd nog de 2-takt en later de 96 V4. Ik ging als klein gozertje niet eerder slapen voordat ik de Saab vanuit het raam had zien staan, Vanwege zijn baan kwam het wel eens voor dat de Saab er niet stond en dan was het leiden in last. van kleins af aan was ik al ondernemend en als mijn ouders mij rustig wilden krijgen of netjes wilden houden, bijvoorbeeld vlak voor een verjaardag, werd ik achter het stuur van de Saab gezet. In mijn fantasie reed ik dan de hele wereld rond.
Helaas is mijn vader slechts 41 jaar geworden en was het autotijdperk voor ons een tijd afgelopen. Totdat ik mijn rijbewijs haalde en auto's ging aanschaffen. Na een tijdje Japans te hebben gereden heb ik mijn eerste Saab gekocht. Een 9000 steilneus Turbo. Geweldige auto en ik was besmet met het virus! Het rijden in een Saab begreep ik nu wel qua beleving maar ik bleef ook nieuwsgierig naar de auto's die mijn vader destijds reed. Op zoek naar een 96 dus, deze ook gevonden en nog steeds in mijn bezit.
Hoe ben je dan uitgegroeid tot Saab specialist? Oude Saabjes kopen betekent ook reparaties uitvoeren.
Veel leren uit documentatie, van collega specialisten en veel praktijkkennis opgedaan. Samen met mijn technische achtergrond een mooie mix om een specialisme op te bouwen. Mijn privé wagenpark was inmiddels al flink gegroeid en dus genoeg te sleutelen. Maar ik kreeg ook steeds vaker de vraag van andere Saabrijders of ik niet wat reparaties aan hun Saab wilde doen. Uiteraard deed ik dit graag maar voor ik het wist was ik meer auto's van anderen aan het repareren. En dan ga je op een gegeven moment toch eens nadenken...
Zou ik van mijn hobby mijn werk kunnen maken? Gesteund door het thuisfront heb ik de stap kunnen en mogen maken. Begonnen in een kleine bedrijfshal maar inmiddels gegroeid naar een werkplaats van 120m2 en een buitenterrein van 100m2. Er kan efficiënt gewerkt worden, de tarieven blijven vriendelijk en als ik dan ook nog een glimlach bij de klant kan creëren als deze zijn Saab weer ophaalt...daar doe ik het voor! En dan hoop ik stiekem ook op een glimlach van boven want wat zou hij het mooi hebben gevonden.
Graag tot ziens,
Erik van der Schaaf.